Rollen del 4 (sista delen)

Dagarna gick och ännu hade Rob inte hört ett ljud från Hardwicke.
 Det var väl det jag trodde, tänkte han buttert.
Han hade försökt sysselsätta sig så gott han kunde för att få tiden att gå, till och med vågat sig på en open mike night på en av de mindre klubbarna.
 Men hela tiden tänkte han på Kristen.

En tidig morgon när han som vanligt satt ensam vid det enorma frukostbordet råkade han kasta en blick på byrån i hallen.
Där låg Jeffreys adressbok. Han måste glömt den när han åkte på morgonen.
Rob tog upp den och började bläddra lite förstrött bland namnen.
Jeffrey kände många mäktiga inom branshen.
Ett av namnen fick honom dock att sätta kaffet i vrångstrupen.
Kristen Stewart.
Adress och telefonnummer svart på vitt.
Bredvid adressboken låg nycklarna till Jeffreys spritt nya sportbil. Han tänkte efter i en halv sekund, sedan tog han nycklarna och boken och gick ut till garaget.

Gudarna skulle veta att Rob inte var någon lysande bilförare precis och att dessutom köra ett vidunder på över 500 hästar på fel sida av vägen, det var ren idioti.
När han äntligen hittat rätt adress var han blöt av svett och satt kvar i bilen en lång stund för att lugna ner sig.
Han tittade i adressboken igen.
Lägenhet 311.
Men kunde han verkligen bara gå dit och knacka på? Vad skulle han säga?
-Hej minns du mig? Den där knäppa britten som inte fick rollen som Edward i Twilight, men vet du jag kan verkligen inte sluta tänka på dig. Vill du gå ut och äta eller nåt?-
Tja, nåt sånt fick väl duga. Skulle han skämma ut sig kunde han liga gärna göra det ordentligt.
Rob klev ut bilen och låste den noga.
Det skulle bara fattas att någon stal bilen, fast det hade han ju på sätt och vis redan gjort.
Jeffrey skulle förmodligen skicka FBI efter honom när han upptäckte att bilen var borta.
Skit samma.
Lägenhet 311, där var det, han ringde på dörren.
Inget hände.
Kanske ingen hemma.
Han ringde på igen. En svag duns hördes, sedan tystnad igen.
Konstigt.
Han la försiktigt örat mot dörren. Han kunde höra hur någon rörde sig där inne.
Det lät lite som om någon hoppade runt.
Plötsligt for dörren upp, helt utan förvarning och han föll huvudstupa framåt.
"Vafan håller du på med?"
En arg röst hördes ovanför honom.
Han var snabbt på fötter och backade undan några steg.
Kristen stod i dörren med tovigt hår och bara strumpor och t-shirt på sig.
Hon såg nyvaken och väldigt arg ut.
"Förlåt, jag tänkte bara..."
"Vet du vad klockan är? Normalt folk sover nu!"
Hon tystnade och såg noga på honom. Ett leende dök upp på hennes läppar.
"Jasså är det du. Jag trodde det var någon galning. Vad gör du här?"
Kom på något fyndigt att säga, manade han sig själv. Stå inte bara där som en idiot.
"Ja, alltså jag tänkte...Hej.."
Innan han hann prata färdigt tog hon ett steg fram mot honom och la ett finger över hans mun.
"Jag har tänkt mycket på dig" sa hon lågt.
"Har du?"
"Ja och jag tänkte att nu när vi ska spela mot varandra så vore det kanske bäst om vi träffades lite mer. För att lära känna varandra menar jag."
Hon lät handen glida längs hans käke och in bakom hans nacke, drog honom mot sig och kysste honom lätt på munnen.
Rob stelnade till ett ögonblick men slappnade snabbt av, la armarna om henne och besvarade hennes kyss ivrigt.
Så slog det honom. Han tryckte henne milt ifrån sig.
"Vänta nu. Vad sa du? Om vi ska spela mot varandra? Fick jag rollen?"
"Visste du inte det?"
"Nej."
"Jag sa åt dom att jag inte ville ha någon annan."
"Gjorde du?"
"Ja, tyst nu. Vi måste öva" skrattade hon och drog honom till sig igen.









Ja så blev den. Lite sliskig i slutet om jag får säga det själv. Men nu har jag som sagt inga nya projekt. Vad ska jag skriva om nu? Har ju en tanke om att göra om låttexter till noveller men jag behöver förslag pronto så jag kan sätta igång med något i helgen! Hjälp tack!!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

den var jätte bra kan du inte fortsätta på den här?

2010-01-22 @ 13:33:31
URL: http://tiffe.blogg.se/
Postat av: anna

Hej!!

Jo den här var ju jättebra, men det låter som om allt gick för snabbt.. Kristen hade ju kille vid då, kan det inte vara så att han bara drömmer först och sen ringer telefonen och han får reda på att han har fått rollen.. Kristen låter inte som "Kristen", så det vore bra om du gjorde henne som när vi fick läsa första delen, alltså lite blygsam, plus det ska ta tid tills de blir tillsammans, jag menar hon hade ju faktiskt kille då, plus det låter som om kristen bara tar någon utan att känna honom riktigt.. För övrigt tycker jag om den riktigt mkt.. Fortsätt skriva och hoppas du blir riktigt stor någon dag.. Hoppas du kan publicera några av dina noveller, de är ju helt fantastiska och jag är säker att det finns fler som vill läsa dina noveller, inte bara dina bloggläsare.. :)

2010-01-30 @ 13:05:07
Postat av: Hej

hej kan du inte skriva en forsätning?:D

2010-01-30 @ 13:33:43
Postat av: anna

Hoppas du forsätter med den här.. Den är riktigt bra.. Och hoppas du forsätter skriva i framtiden och blir riktigt stor.. Ville bara säga att den här delen var jättebra men att du inte ska göra Kristen så modig o typ "Jag bestämmer och jag tar vem som", allt gick för snabbt.. Låt detta vara Robs dröm o sen att typ telefonen ringer o han vaknar o inser att allt var bara en dröm som "inte någonsin kmr hända" :P.. O det ska ta lite tid tills de blir tillsammans förstår du!! Jag hoppas du inte tar illa upp men detta får folk att bli ännu mer intresserade och vilja läsa novellen annars blir allt liksom för snabbt och lite "o- spännande" Synd att du hade tagit bort min förra kommentar, jag menar ju väl.. Älskar de noveller som jag läst av dig!! Fortsätt med det du gör!!

2010-01-30 @ 14:12:45
Postat av: Jenny

Svar till Anna: För det första vill jag säga tack för att du kommer med så bra kommentarer. Älskar input av det här slaget. Både ris och ros. Jag är ny när det gäller att skriva och mitt största fel eller vad man ska säga är att jag nog blir lite för stressad och vill avsluta snabbt. Ska absolut tänka på det till nästa gång. Kanske att jag skriver om sista delen av rollen så småningom. Sen skrev du att jag hade tagit bort din kommentar? Que? Jag har inte rört något. Hoppas jag. Jag kan ingenting om sånt här så vad jag än gör är det av misstag!!!

2010-01-31 @ 01:16:24
Postat av: Sofia

Heej.! Rollen är faktist superbra jag läste den på robertpattinson.se och att du har använt twilight Edward och Bella gör den bara mer bra och spännande så varför är det sista delen fortsätt med denna novellen för den är superbra!

2010-01-31 @ 16:37:36
Postat av: Emilia

Åh! Gud! Den var underbar att läsa! :D

2010-01-31 @ 17:34:29
Postat av: Anna W

Åh, den var skiit bra!



Snäll skriv fortsättningar ;)<3

2010-01-31 @ 17:35:30
URL: http://roblovers.blogg.se/
Postat av: Swea

Heejjjj!..Gud vad du är bra på att skriva små sagor! :D

denna var så otroligt bra

så snälla en fortsättning!!!<3

2010-01-31 @ 18:17:49
Postat av: Lovisa

ååå den är så såbra, kan du inte skriva 1 till del???

2010-02-07 @ 18:50:37
Postat av: rebecka

älskar din blogg, den e supeer och du skriver riktigt bra :D rollen är den bästa tkr jag, och snälla kan du inte fortsätta skriva på denna ??? det skulle ha blivit riktigt roligt :D, och du är riktigt duktig, specielt på rollen :D



vill bara lägga till en sak: håller faktiskt med anna, kris är mer blyg, hon hade kille då och det går för fort precis som om hon bara tar en kille. precis som anna sa, låt det här vara robs dröm..

jag menar bara väl så du vet, annars supeer :D:D:D <3



älskar värkligen din blogg <3

2010-07-11 @ 23:14:06
Postat av: mia

älskar rollen, tyckte det här var riktigt bra skrivet :D

jag vill också som alla anndra att du ska fortsätta skriva på rollen, låt det inte sluta här :(



du är riktigt duktig :D



2010-07-11 @ 23:18:12
Postat av: malin

snälla kan du inte skriva en fortsättning?? snälla... :D

det här var absolut väldigt bra :D §

2010-07-11 @ 23:19:44
Postat av: felicia

min kompis rekomenderade denna bloggen för mig, så jag tänkte att jag skulle gå in här och titta, fast jag trode aldrig det skulle direkt vara intressant: men WOW vad bra du skriver, du är verkligen duktig, som när jag läste officiel kärlek blev jag torrögd, fortsätt så :D:D



p.s jag hade verkligen önskat att du skriver en fortsättning på Rollen, den är absolut den bästa, kommer du att skriva en fortsättning på Rollen?? (tacksam för svar) :)

2010-07-12 @ 11:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0