Kreativ!

Har just nu en tre fyra olika början på noveller. Men jag vet inte riktigt vilken jag ska börja på. Så det lär dröja en liten stund innan det kommer upp något nytt här. Få se om jag kan få nån skrivtid i helgen...hoppas!

Tills vidare lägger jag in lite andra alster från folk långt långt duktigare än vad jag någonsin kan hoppas bli! Å vi börjar med den bästa av dem alla:

Shakespeare!

Shall I compare thee to a summer's day?
Thou art more lovely and more temperate:
Rough winds do shake the darling buds of May,
And summer's lease hath all too short a date:
Sometime too hot the eye of heaven shines,
And often is his gold complexion dimm'd;
And every fair from fair sometime declines,
By chance or nature's changing course untrimm'd;
But thy eternal summer shall not fade
Nor lose possession of that fair thou owest;
Nor shall Death brag thou wander'st in his shade,
When in eternal lines to time thou growest:
So long as men can breathe or eyes can see,
So long lives this and this gives life to thee
.


Förresten...gillade ni inte sista delen av Rollen? Har inte hört ett knyst om det.
Kom gärna med kritik! Annars kan jag ju aldrig bli bättre!

Kram

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

kan du inte fortsätta på becky historien? ;o

2010-01-23 @ 18:04:37
Postat av: johanna

den var riktigt bra, gillade hela novellen. Tyckte att den hade ett bra, men väldigt kort, slut. Hade gärna kunnat vara några delar till enligt mig (bara för att den var så bra alltså :))

2010-01-24 @ 23:26:05
URL: http://jjohannakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0