Före "Officiell kärlek"

Tänkte börja skriva in en liten novell som jag knåpat ihop under en vecka nu. Den utspelar sig innan "Officiell kärlek". Vill bara säga att 99,9% av texten naturligtvis är lögn, bluff och rent påhitt, jag har bara använt mig av namnen den här gången vilket jag inte gjorde i den förra novellen. Men den här blev så lång så det var nödvändigt om jag inte skulle behöva skriva han och hon hela tiden.

Men men mycket nöje i alla fall, blir nog så att jag delar upp den i fler delar beroende på hur mycket jag hinner skriva varje gång.

 

-Han var full, igen. Var det tredje gången den här veckan? Londons gator var mörka och öde när han framåt småtimmarna ragglade hem till den lilla lägenheten i närheten av Oxfordstreet. Den var egentligen alldeles för dyr för honom men han delade den med två kompisar så det gick nästan ihop sig. Hans mamma tjatade på honom i stort sett dagligen om att han måste skaffa sig ett riktigt jobb. Sluta leva på gamla meriter. Harry Potter jobbet var nästan tre år gammalt nu och han hade verkligen trott att det skulle bli hans stora break, hans väg till de stora stjärnorna. Men allt hade runnit ut i sanden. Visst blev han igenkänd ibland, fick skriva en och annan autograf till någon småtjej, men han hade inte gjort en enda audition på två år och det var länge sedan hans manager hörde av sig.-


Oj det blev inte lång bit det inte. Men jag måste åka till veterinären med vovven nu så jag får fortsätta ikväll eller i morgon. Men vad tror ni om inledningen??


Kommentarer
Postat av: Sofia

Den verkar bra :)

2010-01-12 @ 22:44:59
URL: http://plus.devote.se
Postat av: CASSANDRA

kan du inte göra en egen kategori till novellen med robsten? :) mkt lättare att hitta då!

2010-01-15 @ 20:29:00
URL: http://casses.blogg.se/
Postat av: Jenny

Svar till Cassandra: Visst kan jag göra det. Hur gör man då? Jag har ingen aning. Jag är totalt dum i huvudet när det gäller datorer och bloggande. Jag bara skriver. Vet inte ens om det är meningen att jag ska svara dig här eller om man kan göra det nån annan stans! Så vill du upplysa mig så vore jag tacksam!

2010-01-16 @ 00:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0